Ulepszanie przedmiotów i imbuing
System ulepszania przedmiotów na naszym serwerze to zaawansowana mechanika, która pozwala graczom na modyfikację i poprawę statystyk ich ekwipunku. Dzięki temu możliwe jest dostosowanie przedmiotów do indywidualnych potrzeb, czy to na huntach, w PvP, czy podczas walk z bossami. Poniżej znajdziesz wszystkie informacje na temat tego systemu.
1. Wprowadzenie
System ulepszania przedmiotów opiera się na kamieniach, które można zdobyć poprzez wykonywanie questów, zabijanie bossów lub craftowanie. Kamienie te pozwalają na dodanie specjalnych statystyk do przedmiotów, takich jak zwiększenie obrażeń krytycznych, absorpcja obrażeń czy zwiększenie maksymalnego zdrowia. Każdy przedmiot może mieć od 3 do 5 slotów, które można wypełnić różnymi statystykami.
2. Maksymalne Statystyki
Każdy przedmiot może mieć od 3 do 5 slotów, które można wypełnić różnymi statystykami. Poniżej znajduje się tabela z maksymalnymi statystykami, jakie można dodać do przedmiotów, oraz ilością zajętych slotów w przypadku maksymalnej wartości.
Statystyka | Maksymalna Wartość | Ilość Zajętych Slotów |
---|---|---|
Health | 50% | 10 |
Mana | 50% | 10 |
Crit Chance | 30% | 10 |
Crit Damage | 50% | 10 |
Life Leech | 10% | 10 |
Life Leech Chance | 30% | 10 |
Mana Leech | 10% | 10 |
Mana Leech Chance | 30% | 10 |
Magic Level | 30% | 10 |
Distance Fighting | 30% | 10 |
Melee Fighting | 30% | 10 |
Absorb All | 40% | 10 |
Reflect All | 40% | 10 |
Ważne:
- Nie jesteśmy w stanie wymaksować wszystkich możliwych statystyk na jednym zestawie przedmiotów. Dlatego warto stworzyć kilka zestawów sytuacyjnych, np.:
- Zestaw zwiększający życie i manę, zwiększający przeżywalność.
- Zestaw zwiększający obrażenia krytyczne i szansę na krytyka, idealny dla shooterów na bossy i PvP.
- Zestaw zwiększający absorbcję i odbicie obrażeń, idealny do absorbowania i odbijania dużych ilości obrażeń zadawanych przez potężnych przeciwników.
- Tiery przedmiotów są dokładnie opisane na podstronie Itemy. Tam możesz sprawdzić, czy dany przedmiot da się pobłogosławić u NPC Sallos.
3. Rodzaje Kamieni
Kamienie dzielą się na kilka typów, z których każdy odpowiada za inną statystykę. Poniżej znajduje się pełna tabela z listą dostępnych kamieni oraz ich właściwościami.
Typ Kamienia | ID Kamienia | Statystyka | Minimalna Wartość | Maksymalna Wartość |
---|---|---|---|---|
Essence of Vitality | ![]() |
Health | 2% | 5% |
Mana | 2% | 5% | ||
Essence of Precision | ![]() |
Crit Chance | 1% | 3% |
Life Leech Chance | 1% | 5% | ||
Mana Leech Chance | 1% | 5% | ||
Crit Damage | 2% | 5% | ||
Life Leech | 1% | 1% | ||
Mana Leech | 1% | 1% | ||
Essence of Mastery | ![]() |
Magic Level | 1% | 3% |
Essence of The Falcon | ![]() |
Distance Fighting | 1% | 3% |
Essence of Strength | ![]() |
Melee Fighting | 1% | 3% |
Essence of Absorb | ![]() |
Absorb All | 1% | 4% |
Essence of Reflect | ![]() |
Reflect All | 1% | 4% |
Ważne:
- Health: Dodaje do przedmiotu zwiększenie procentowej ilości życia naszej postaci.
- Mana: Dodaje do przedmiotu zwiększenie procentowej ilości many naszej postaci.
- Absorb All: Pozwala przekonwertować procentową część obrażeń na leczenie.
- Reflect All: Pozwala odbić procentową część obrażeń do przeciwnika. Mechanika odbicia działa w następujący sposób:
- Jeśli otrzymasz obrażenia od ognia, odbijesz obrażenia od lodu.
- Jeśli otrzymasz obrażenia od ziemi, odbijesz obrażenia od energii.
- Jeśli otrzymasz obrażenia od śmierci, odbijesz obrażenia od świętości.
- Obrażenia fizyczne odbijają się jako fizyczne.
4. Ilość Slotów w Przedmiotach
Każdy przedmiot może mieć od **3 do 5 slotów**. Ilość slotów jest losowana podczas błogosławienia przedmiotu u NPC Sallos. Poniżej znajduje się tabela z szansami na uzyskanie określonej liczby slotów:
Ilość Slotów | Szansa |
---|---|
3 sloty | 50% |
4 sloty | 35% |
5 slotów | 15% |
5. Reroll Magnet i Casket of Clearance
Dwa specjalne przedmioty, które pozwalają na modyfikację statystyk w przedmiotach:
Wygląd | Przedmiot | Funkcja | NPC |
---|---|---|---|
![]() |
Reroll Magnet | Przelosowuje wszystkie statystyki w przedmiocie. Losuje także od nowa ilość slotów w przedmiocie! | Malikar |
![]() |
Casket of Clearance | Czyści ostatni zajęty slot w przedmiocie, umożliwiając dodanie nowej statystyki. | Malikar |
6. Proces Ulepszania
Aby ulepszyć przedmiot, należy wykonać następujące kroki:
- Pobłogosławienie przedmiotu: Udaj się do NPC Sallos, aby pobłogosławić przedmiot. Wymaga to przyniesienia określonych przedmiotów. Przedmiot który chcemy pobłogosławić musi znajdować się w plecaku, nie może mieć już przypisanych żadnych statystyk. Piszemy do npc hi -> bless item -> nazwa itema – NPC zabiera item i wymienia nam listę przedmiotów które musimy dostarczyć aby ukończyć błogosławieństwo.
- Dodanie slotów: Po oddaniu wymaganych przedmiotów npc oddaje pobłogosławiony przedmiot który otrzymuje 3-5 slotów, które są już wypełnione losowymi statystykami.
- Użycie kamieni: Kamienie można użyć, aby dodać statystyki w wolnych slotach. Każdy kamień dodaje jedną losową statystykę z listy – ale tylko taką której jeszcze nie ma w przedmiocie.
- Rerollowanie statystyk: NPC Malikar oferuje możliwość zrobienia misji na Reroll Magnet który pozwoli nam przelosować ilość slotów w przedmiocie. Otrzymamy przedmiot z 3-5 slotów z losowymi statystykami!
- Czyszczenie slotów: NPC Malikar oferuje również misje na Casket of Clearance, który czyści ostatni zajęty slot w przedmiocie, umożliwiając dodanie nowej statystyki. Jeżeli chcemy dodać od nowa wszystkie statystyki do przedmiotu musimy na nim użyć Casket of Clearance tyle razy ile mamy zapełnionych slotów w przedmiocie!
Ważne:
- Podczas ulepszania istnieje niewielka szansa (0.4-0.6%) na zniszczenie przedmiotu.
- Kamienie również mogą się zniszczyć podczas procesu, szczególnie przy wyższych tierach przedmiotów.
7. Tiery Przedmiotów
Przedmioty dzielą się na cztery tiery, które określają ich jakość i wymagania do ulepszania:
Tier | Przykłady Przedmiotów | Wymagania do Ulepszania |
---|---|---|
Tier 1 | Plate Armor, Blue Robe | Brak wymagań, przedmiot można odebrać od NPC zaraz po oddaniu. Wystarczy napisać hi -> bless item -> plate armor -> collect |
Tier 2 | Paladin Armor, soft boots | Creature produkty, złoto, Itemy z tier 1 |
Tier 3 | EQ questowe, itemy z item shopu | Creature produkty, itemy z bossów, Itemy z tier 2 |
Tier 4 | Rare itemy, EQ Questowe | Itemy z Tier 3, rare creature produkty (np. ferumbras hat) |
8. NPC związani z ulepszaniem
Poniżej znajduje się tabela z NPC, którzy są kluczowi w procesie ulepszania przedmiotów, oraz krótki opis ich funkcji:
NPC | Lokalizacja | Funkcja |
---|---|---|
Sallos | Carlin | Pobłogosławienie przedmiotów. Wymaga przyniesienia określonych przedmiotów. |
Asmodeus | Carlin | Misje na kamienie dodające statystyki do broni. Craftowanie kamieni. |
Tal’khan | Carlin | Misje na kamienie buffów. Craftowanie kamieni buffów. |
Malikar | Carlin | Rerollowanie statystyk i czyszczenie slotów za pomocą Reroll Magnetu i Casket of Clearance. |
9. Jak zdobyć kamienie?
Kamienie do ulepszania przedmiotów można zdobyć na kilka sposobów. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat każdej z metod.
9.1. Misje u NPC
Głównym źródłem kamieni są misje u specjalnych NPC. Każdy z nich oferuje misje na inny typ kamienia:
- Asmodeus: Misje na kamienie typu Essence of Vitality, Essence of Precision, Essence of Mastery, Essence of Absorb i Essence of Reflect. Uwaga: Asmodeus zabiera przedmiot do błogosławienia i nie odda go do momentu ukończenia misji. Nie można anulować misji ani wziąć więcej niż jednej misji na raz.
- Tal’khan: Misje na kamienie buffów, w tym Shattered Shard, Damaged Core, Polished Relic, Glowing Orb, Titanium Fragment, Eternal Crystal.
9.2. Zabijanie bossów
Kamienie mogą również wypaść z bossów. Szansa na zdobycie kamienia zależy od poziomu trudności bossa. Ze wszystkich rodzajów bossów istnieje niska szansa na wylootowanie wszystkich rodzajów kamieni buffów i kamieni ulepszających.
9.3. Potwory z Red Skull i Black Skull
Kamienie mogą również wypaść z potworów oznaczonych Red Skull lub Black Skull. Mają one zwiększoną szansę na drop kamieni.
10. Ograniczenia w Użyciu Kamieni
Nie wszystkie kamienie mogą być używane na każdym przedmiocie. Poniżej znajdują się najważniejsze ograniczenia:
- Essence of Mastery: Ten kamień rozpoznaje rodzaj przedmiotu i dodaje odpowiednie statystyki:
- Do broni dla knighta dodaje Melee Fighting (axe, sword, club).
- Do broni dla paladyna dodaje Distance Fighting.
- Do przedmiotów dla magów dodaje Magic Level.
- Nie można dodać statystyk, które są niezgodne z rodzajem przedmiotu (np. magic level do broni dla knighta).
11. Lokalizacje NPC
Siedziba zbuntowanych demonów znajduje się na poziomie -1 pod Carlin. Poniżej znajduje się mapa pokazująca jak dojść do miejsca w którym mieszczą się NPC z depo Carlin -1.
12. Buffy z Tokenów
Tokeny to specjalne przedmioty, które można zdobyć podczas gry. Pozwalają one na uzyskanie tymczasowych buffów. Poniżej znajduje się pełna lista tokenów i ich efektów.
Typ Tokenu | ID Tokenu | Statystyka | Minimalna Wartość | Maksymalna Wartość |
---|---|---|---|---|
Shattered Shard | ![]() |
Crit Chance | 1% | 2% |
Shattered Shard | ![]() |
Crit Damage | 1% | 5% |
Shattered Shard | ![]() |
Life Leech | 1% | 2% |
Shattered Shard | ![]() |
Life Leech Chance | 1% | 5% |
Shattered Shard | ![]() |
Mana Leech | 1% | 2% |
Shattered Shard | ![]() |
Mana Leech Chance | 1% | 5% |
Shattered Shard | ![]() |
Skill Buff (melee/dist/mlvl) | 1% | 2% |
Damaged Core | ![]() |
Crit Chance | 2% | 3% |
Damaged Core | ![]() |
Crit Damage | 5% | 10% |
Damaged Core | ![]() |
Life Leech | 2% | 3% |
Damaged Core | ![]() |
Life Leech Chance | 5% | 10% |
Damaged Core | ![]() |
Mana Leech | 2% | 3% |
Damaged Core | ![]() |
Mana Leech Chance | 5% | 10% |
Damaged Core | ![]() |
Skill Buff (melee/dist/mlvl) | 2% | 3% |
Polished Relic | ![]() |
Crit Chance | 3% | 4% |
Polished Relic | ![]() |
Crit Damage | 10% | 15% |
Polished Relic | ![]() |
Life Leech | 3% | 4% |
Polished Relic | ![]() |
Life Leech Chance | 10% | 15% |
Polished Relic | ![]() |
Mana Leech | 3% | 4% |
Polished Relic | ![]() |
Mana Leech Chance | 10% | 15% |
Polished Relic | ![]() |
Skill Buff (melee/dist/mlvl) | 4% | 5% |
Glowing Orb | ![]() |
Crit Chance | 4% | 5% |
Glowing Orb | ![]() |
Crit Damage | 15% | 20% |
Glowing Orb | ![]() |
Life Leech | 4% | 5% |
Glowing Orb | ![]() |
Life Leech Chance | 15% | 20% |
Glowing Orb | ![]() |
Mana Leech | 4% | 5% |
Glowing Orb | ![]() |
Mana Leech Chance | 15% | 20% |
Glowing Orb | ![]() |
Skill Buff (melee/dist/mlvl) | 6% | 7% |
Titanium Fragment | ![]() |
Crit Chance | 6% | 7% |
Titanium Fragment | ![]() |
Crit Damage | 20% | 30% |
Titanium Fragment | ![]() |
Life Leech | 6% | 7% |
Titanium Fragment | ![]() |
Life Leech Chance | 20% | 30% |
Titanium Fragment | ![]() |
Mana Leech | 6% | 7% |
Titanium Fragment | ![]() |
Mana Leech Chance | 20% | 30% |
Titanium Fragment | ![]() |
Skill Buff (melee/dist/mlvl) | 8% | 9% |
Eternal Crystal | ![]() |
Crit Chance | 7% | 10% |
Eternal Crystal | ![]() |
Crit Damage | 30% | 40% |
Eternal Crystal | ![]() |
Life Leech | 7% | 10% |
Eternal Crystal | ![]() |
Life Leech Chance | 30% | 40% |
Eternal Crystal | ![]() |
Mana Leech | 7% | 10% |
Eternal Crystal | ![]() |
Mana Leech Chance | 30% | 40% |
Eternal Crystal | ![]() |
Skill Buff (melee/dist/mlvl) | 10% | 11% |