< All Topics
Print

Trzecia Profesja

System Profesji: Dark vs Holy

Profesje Dark skupiają się na maksymalizacji obrażeń i szybkim zabijaniu przeciwników, ale kosztem obrony i leczenia. Są idealne dla graczy preferujących agresywny styl gry i szybki progres.
Profesje Holy z kolei stawiają na obronę, leczenie i wsparcie teamu. Wytrzymują dłużej w intensywnych walkach, ale ich obrażenia są niższe niż w przypadku Dark.

Profesja Opis Perki Unikalne Czary
Dark Knight Największe obrażenia single target w grze. Niebezpieczny w ciasnych przejściach. Idealny do expienia solo. Może korzystać tylko z broni dwuręcznych. Słabo się leczy. Targeted Exori: Podwójny czar exori hur (2×150% dmg), CD: 25s.
Dark Paladin Bardzo duże obrażenia z dystansu (8-9 kratek). Może zakładać specjalny quiver, który daje dodatkowe statystyki distance fighting. Słabo się leczy. Double Con: Podwójny czar exori con (2×200% dmg), CD: 25s.
Dark Sorcerer Największe obrażenia na sekundę w grze (masowe i single target). Najsłabsza profesja pod względem leczenia. Dla graczy, którzy nie boją się często padać. Super SD: Bardzo mocny czar celowany, dwukrotnie silniejszy od runy SD, CD: 25s.
Dark Druid Potężny w PvP. Specjalista w kontrolowaniu przeciwników. Mistrz paraliżowania i kontroli pola walki. Double Paralyze: Paraliż w formie czaru, który rzuca dwa paraliże w krótkim odstępie czasu, CD: 25s.
Holy Knight Może używać tylko broni jednoręcznej i tarcz. Bardzo tankowny – idealny dla początkujących lub osób grających w team huntach. Bardzo dobrze się leczy, ale zadaje mniej obrażeń. Resurrection: Przez 3 tury co 1 sekundę odnawia potężne ilości życia, CD: 30s.
Holy Paladin Mix paladyna i knighta. Może zakładać tarcze do łuku. Elastyczny w walce dystansowej i bliskiej. Immune: Przez 4 sekundy otrzymuje 50% redukcji obrażeń, CD: 7s.
Holy Sorcerer Bezpieczna wersja sorka. Odporność na paraliż i szybkość. Leczy się lepiej niż Dark Sorcerer, ale kosztem obrażeń. Immune Hur: Haste trwający 30 sekund + odporność na paraliż, CD: 30s.
Holy Druid Świetnie się leczy, ale zadaje mniej obrażeń niż inne profesje magiczne. Idealny do team huntów i questów. Skupiony na leczeniu i przeżyciu. Najbardziej tankowna profesja magiczna. Vita Heal Friend: Wzmocniony czar exura sio (300% mocy), CD: 25s.

Elementalne czary dzielone przez profesje Holy i Dark (od 300 poziomu)

Wszystkie czary dzielone zadają obrażenia od czterech żywiołów (ogień, lód, ziemia, energia) w krótkich odstępach czasu. Każdy żywioł ma inną moc i efekt, co pozwala na elastyczność w walce. Niestety, czary te mają długie cooldowny, co wymaga od graczy strategicznego ich użycia.

Profesja Czar Efekt
Knight Elemental Berserk exori vortex gran
Paladin Elemental Caldera exevo vortex san
Sorcerer Elemental UE exevo gran mas vortex
Druid Elemental Wave exevo vortex hur

Kiedy zmieniać profesję?

  • Na Dark: Team hunty jako shooterzy | Szybki exp solo | Expienie w ciasnych spawnach w strefie PvP-Enfo | PvP solo/duo/trio
  • Na Holy: Team hunty | Walki z bossami | Dywersyfikacja profesji na open battle

Przykładowe kompozycje teamów

  • PvP: 2x Dark Knight + Holy Druid + Dark Sorcerer
  • Boss: Holy Knight + 2x Holy Paladin + Holy Druid
  • Exp: Holy Knight + Dark Sorcerer + Dark Druid

Zmiana Profesji

Profesje da się zmieniać z Holy na Dark i odwrotnie bez ograniczeń. Zobacz odpowiedni artykuł na ten temat.

Gdzie zrobić trzecią profesję?

Po wbiciu 300 poziomu udaj się do jednego z dwóch NPC znajdujących się na -1 w depo Carlin (dziura na lewo od depo -1). Miniesz NPC Voltaria – na prawo jest NPC Ester Holy Leader od którego dostaniemy profesje Holy – na lewo NPC Farray Dark Leader który da nam profesje Dark. Otrzymanie trzeciej profesji kosztuje 500 000gp. Po otrzymaniu trzeciej profesji możesz zmieniać profesje dowolnie craftując odpowiednią runę u NPC Voltaria.

Różnice pomiędzy profesjami

Różnice pomiędzy poszczególnymi profesjami stają się widoczne na wysokich poziomach doświadczenia. Poniżej znajduje się tabelka która przedstawia przyrost życia i many dla każdej profesji, a także attack speed. Dodatkowo profesje magiczne różnią się od siebie siłą czarów ofensywnych, a także ilością zdobywanego życia i many na poziom – co oznacza że w grze mamy 4 profesje magiczne które wyraźnie różnią się od siebie rozgrywką.

Profesja Typ HP/level Mana/level Attack Speed (ms) Base Speed Soul Max
Holy Knight Knight 18 6 800 270 400
Dark Knight Knight 18 6 600 240 400
Holy Sorcerer Sorcerer 6 42 1200 290 800
Dark Sorcerer Sorcerer 6 42 1000 280 800
Holy Druid Druid 8 36 1400 260 800
Dark Druid Druid 8 36 1200 220 800
Holy Paladin Paladin 12 18 1000 250 400
Dark Paladin Paladin 12 18 800 230 400
Table of Contents