Trzecia Profesja
System Profesji: Dark vs Holy
Profesje Dark skupiają się na maksymalizacji obrażeń i szybkim zabijaniu przeciwników, ale kosztem obrony i leczenia. Są idealne dla graczy preferujących agresywny styl gry i szybki progres.
Profesje Holy z kolei stawiają na obronę, leczenie i wsparcie teamu. Wytrzymują dłużej w intensywnych walkach, ale ich obrażenia są niższe niż w przypadku Dark.
Profesja | Opis | Perki | Unikalne Czary |
---|---|---|---|
Dark Knight | Największe obrażenia single target w grze. Niebezpieczny w ciasnych przejściach. Idealny do expienia solo. | Może korzystać tylko z broni dwuręcznych. Słabo się leczy. | Targeted Exori: Podwójny czar exori hur (2×150% dmg), CD: 25s. |
Dark Paladin | Bardzo duże obrażenia z dystansu (8-9 kratek). Może zakładać specjalny quiver, który daje dodatkowe statystyki distance fighting. | Słabo się leczy. | Double Con: Podwójny czar exori con (2×200% dmg), CD: 25s. |
Dark Sorcerer | Największe obrażenia na sekundę w grze (masowe i single target). Najsłabsza profesja pod względem leczenia. | Dla graczy, którzy nie boją się często padać. | Super SD: Bardzo mocny czar celowany, dwukrotnie silniejszy od runy SD, CD: 25s. |
Dark Druid | Potężny w PvP. Specjalista w kontrolowaniu przeciwników. | Mistrz paraliżowania i kontroli pola walki. | Double Paralyze: Paraliż w formie czaru, który rzuca dwa paraliże w krótkim odstępie czasu, CD: 25s. |
Holy Knight | Może używać tylko broni jednoręcznej i tarcz. Bardzo tankowny – idealny dla początkujących lub osób grających w team huntach. | Bardzo dobrze się leczy, ale zadaje mniej obrażeń. | Resurrection: Przez 3 tury co 1 sekundę odnawia potężne ilości życia, CD: 30s. |
Holy Paladin | Mix paladyna i knighta. Może zakładać tarcze do łuku. | Elastyczny w walce dystansowej i bliskiej. | Immune: Przez 4 sekundy otrzymuje 50% redukcji obrażeń, CD: 7s. |
Holy Sorcerer | Bezpieczna wersja sorka. Odporność na paraliż i szybkość. | Leczy się lepiej niż Dark Sorcerer, ale kosztem obrażeń. | Immune Hur: Haste trwający 30 sekund + odporność na paraliż, CD: 30s. |
Holy Druid | Świetnie się leczy, ale zadaje mniej obrażeń niż inne profesje magiczne. Idealny do team huntów i questów. | Skupiony na leczeniu i przeżyciu. Najbardziej tankowna profesja magiczna. | Vita Heal Friend: Wzmocniony czar exura sio (300% mocy), CD: 25s. |
Elementalne czary dzielone przez profesje Holy i Dark (od 300 poziomu)
Wszystkie czary dzielone zadają obrażenia od czterech żywiołów (ogień, lód, ziemia, energia) w krótkich odstępach czasu. Każdy żywioł ma inną moc i efekt, co pozwala na elastyczność w walce. Niestety, czary te mają długie cooldowny, co wymaga od graczy strategicznego ich użycia.
Profesja | Czar | Efekt |
---|---|---|
Knight | Elemental Berserk | exori vortex gran |
Paladin | Elemental Caldera | exevo vortex san |
Sorcerer | Elemental UE | exevo gran mas vortex |
Druid | Elemental Wave | exevo vortex hur |
Kiedy zmieniać profesję?
- Na Dark: Team hunty jako shooterzy | Szybki exp solo | Expienie w ciasnych spawnach w strefie PvP-Enfo | PvP solo/duo/trio
- Na Holy: Team hunty | Walki z bossami | Dywersyfikacja profesji na open battle
Przykładowe kompozycje teamów
- PvP: 2x Dark Knight + Holy Druid + Dark Sorcerer
- Boss: Holy Knight + 2x Holy Paladin + Holy Druid
- Exp: Holy Knight + Dark Sorcerer + Dark Druid
Zmiana Profesji
Profesje da się zmieniać z Holy na Dark i odwrotnie bez ograniczeń. Zobacz odpowiedni artykuł na ten temat.
Gdzie zrobić trzecią profesję?
Po wbiciu 300 poziomu udaj się do jednego z dwóch NPC znajdujących się na -1 w depo Carlin (dziura na lewo od depo -1). Miniesz NPC Voltaria – na prawo jest NPC Ester Holy Leader od którego dostaniemy profesje Holy – na lewo NPC Farray Dark Leader który da nam profesje Dark. Otrzymanie trzeciej profesji kosztuje 500 000gp. Po otrzymaniu trzeciej profesji możesz zmieniać profesje dowolnie craftując odpowiednią runę u NPC Voltaria.
Różnice pomiędzy profesjami
Różnice pomiędzy poszczególnymi profesjami stają się widoczne na wysokich poziomach doświadczenia. Poniżej znajduje się tabelka która przedstawia przyrost życia i many dla każdej profesji, a także attack speed. Dodatkowo profesje magiczne różnią się od siebie siłą czarów ofensywnych, a także ilością zdobywanego życia i many na poziom – co oznacza że w grze mamy 4 profesje magiczne które wyraźnie różnią się od siebie rozgrywką.
Profesja | Typ | HP/level | Mana/level | Attack Speed (ms) | Base Speed | Soul Max |
---|---|---|---|---|---|---|
Holy Knight | Knight | 18 | 6 | 800 | 270 | 400 |
Dark Knight | Knight | 18 | 6 | 600 | 240 | 400 |
Holy Sorcerer | Sorcerer | 6 | 42 | 1200 | 290 | 800 |
Dark Sorcerer | Sorcerer | 6 | 42 | 1000 | 280 | 800 |
Holy Druid | Druid | 8 | 36 | 1400 | 260 | 800 |
Dark Druid | Druid | 8 | 36 | 1200 | 220 | 800 |
Holy Paladin | Paladin | 12 | 18 | 1000 | 250 | 400 |
Dark Paladin | Paladin | 12 | 18 | 800 | 230 | 400 |